26 d’abril 2006


COL.LECCIONAR


Deia Susan Sontag que col·leccionar fotografia és col·leccionar el mon.
Hi ha gent que col·lecciona fotos dels seus actors preferits, n’hi ha que ho fan de la seva família, o de flors, o de paisatges, o d’objectes rars…
És un mon que traspassa les fronteres de la intimitat de cadascú i que actualment mou un munt de diners.
Jo col·lecciono fotografies de persones mentre llegeixen.
M’agrada veure la manera com estan pendents de la seva lectura, oblidant-se del que els rodeja...

I pels qui estiguin interessats en el tema, a la Fundació Foto Colectania aviat tenen previst fer el següent curs: "Curs d'aproximació práctica al col.leccionisme de fotografia"

4 comentaris:

Anònim ha dit...

No fa gaire, al pati del museu Mares, una noia em va demanar permís per fer-me una foto, mentre jo llegia. Per un treball de la facultat, em va dir ... llàstima, vaig pensar.

Anònim ha dit...

No era jo... Jo t'hauria dit la veritat, que era per la meva col.lecció...

Anònim ha dit...

jo he derivat cap a la col·lecció digital comentada per altri, com al flickr, alhora que conec fotografies d'arreu del món... tenc dues capses de fotografies a casa, i un àlbum a mig fer de com estic evolucionant -o no...- al món...

Anònim ha dit...

M'encanten els fotologs!. Els vaig descobrir gràcies el teu i el de "Unquepassava" i hi estic ben "enganxada"... Si tingués una càmara digital (aiiinnssss!!!) ja en tindria un.