22 de març 2006



HUMANS


Si els humans tinguessin les mans com els ximpanzés, mai haurien pogut fabricar eines, ni esquarterar animals, ni inventar el foc, ni aprendre a escriure. Això és el que en Frank R. Wilson en explica al seu llibre La mano, editat per Tusquets.
Ell creu que tots aquests avenços claus en la evolució de la humanitat han estat possibles gràcies a aquesta sofisticada obra de enginyeria, formada por mes de 25 ossos, capaç de agafar amb força i de fer la pinça amb els dits però també de fer una carícia o de transmetre a la resta del cos el plaer de tocar una pell estimada...

5 comentaris:

Marc ha dit...

Es poden fer tantes coses amb les mans... Les estimem massa poc, pel que valen. M'ha agradat molt aquest post, Esther. I la imatge m'encanta :) Petonets

Esther ha dit...

Gràcies, Diguem-ne. M'has fet posar una mica vermella...
Com estás tu? sembla que darrerament et van un xic millor "las cosas del querer", no?
;)

Marc ha dit...

:)
Per ara bé, que duri ;) Tu què tal?

namaga ha dit...

Bon dia de mans i dits,

em recomanes llegir aquest llibre?
m'estic acabant ja el Middlesex tu l'has pogut llegir?
i t'ha agradat?

M'encantes les mans, sobretot les de les àvies i avis
em semblen plenes de saviesa de cor

1/2 petó pel cap de setmana i l'altre 1/2
pel de més enllà

Anònim ha dit...

Diguem-ne, me'n alegro molt de que tot vaig be...
Namaga, encara no tinc el llibre. El va descobrir la meva parella als prestatges del FNAC i ens va interessar des de el primer moment peró no sé per que no el vam comprar. Esperem fer-ho aquest cap de setmana i ja et diré que tal és...
El d'en Jeffrey Eugenides tampoc l'he llegit (se m'acumula la feina!) peró m'interessa molt. T'està agradant?
Per cert, que vol dir això dels mitjos petons? els petons es donen sencers... ;)

Esther