01 de març 2006


LLIBRES FOTOGÈNICS


"La meva atracció pels llibres no tenia tant a veure amb la seva raresa o el seu preciosisme, com amb el meu desig de trobar-hi les històries que havia d’explicar. La finalitat del meu treball és fer fotografies d’aquelles narracions imaginàries. Un dels plaers més grans que m’ha proporcionat aquest treball ha estat esmerçar molt de temps a mirar, abraçar, olorar i llegir moltíssims llibres: grossos, alts, pomposos, modestos, divertits, tristos, orgullosos, injuriosos i radiants. Naturalment, a més d’aquests, n’hi ha molts més que esperen ser trobats, per qui sigui! Per a mi, la màgia d’aquests objectes és alguna cosa que se situa entre la fotografia d’un llibre i el llibre en ell mateix; de vegades he viscut la meravellosa experiència d’arribar a la certesa que els llibres contenen tot el material de la vida, tot allò que cap entre la A i la Z."

El que diu això és Abelardo Morell i fins al dia 3 de març es poden veure les seves fotografies al Palau de la Virreina.

Per que els llibres a part de ser uns bons companys en el viatge de la vida també poden ser molt fotogènics...

5 comentaris:

Marc ha dit...

M'encanta!! Tan de bò pogués anar-hi!! Vaja, per una setmana no podré :( Aquest cap de setmana no, però el que ve tornaré a ser a Barcelona :D Però ja arribo tard per veure-ho :( De tots modes, les que he vist (gràcies a tu) m'han agradat moltíssim :D
Moltíssimes gràcies, Esther! :D

Anònim ha dit...

Però, hi ha res en aquest món que no sigui fotogènic?

Anònim ha dit...

La veritat és que és una exposició molt maca. Les fotografies son molt bones. És una llàstima que no la puguis veure, Diguem-ne.
Jo hi vaig anar la setmana passada i fins avui no havia pogut penjar el post. Em sap greu haver-ho dit tant just de temps...
Dersu, tens raó, d'un temps ença m'he adonat que qualsevol cosa pot esdevindre fotogènica: un edifici, una fulla, un nuvol, unes mans,uns llibres, etc. Només cal un bon fotògraf. Aisshh, el que donaria per una càmera digital...

Anònim ha dit...

osti tu, me l'he perdut de totes totes, a jo també me sap greu, estic tenint setmana boja total...

Anònim ha dit...

Llàstima, Dietrich, per que vaga la pena... potser hi podries anar avui al migdia...