24 de maig 2006


VINIL


Fa uns dies em van preguntar de quin objecte del passat sentia més nostàlgia. I tot d'una, em van venir a la memòria els discs de vinil.
A mi ja em va tocar viure’ls de ple només uns pocs anys per que de seguida vaig veure la seva transició cap al CD però mai he pogut oblidar el só especial que tenien. Recordo que el pare els treia de la seva funda amb compte i ens posava els seus discs preferits per que els escoltéssim.
Ara han quedat gairebé a l’oblit. I dic gairebé per que mentre pels col·leccionistes son objecte de cobdícia i per molts, relíquies del passat que es guarden als prestatges mentre s’omplen de pols, per altres son objectes artístics a qui cal retre homenatge. Gent com Wharhol, Liechtenstein, Dalí o Miró, entre d'altres van pensar que les caràtules dels discs de vinil eren un bon lloc on deixar constància del seu treball.
I jo també ho crec però a més a més, per mi, sempre serán els qui van omplir de música moltes tardes de la meva infantesa.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Per la nostàlgia del meu pare, vaig aprendre qui eren els Beatles i La Trinca des del vinil. Els diumenges al ma´ti, mentre espolsàvem els mobles de la sala d'estar, començàvem a deixar caure ulls i mans per la col·lecció dels vinils que hi havia ben guardats en un moble que va construir el meu pare. M'encantava veure com l'agulla acaronava cada espiral de música. Encara ara. També vaig aprendre que sentir la música en vinil no té preu. Fan una exposició al centre. La setmana que ve hi vaig.

Anònim ha dit...

Jo també hi vull anar però el meu problema és trobar temps per compaginar-ho tot!. I tens raó, escoltar la música en vinil no té preu...

Marc ha dit...

Es troba a faltar aquell sò... A casa tenim l'agulla rompuda des de fa temps, així que, fins a nou canvi, viuré del record d'aquell sò. Petonets!

Anònim ha dit...

Vols dir que es troben facilment aquestes agulles?

Marc ha dit...

Doncs no en tinc ni idea, perquè no em vaig posar a buscar, però el pròxim cop que hi vagi miraré de portar-lo a arreglar, que suposo serà possible...

Anònim ha dit...

No tardis massa per si de cas...

Marc ha dit...

No, tan aviat com vagi cap a Menorca ho faré :D